Barbacoes i focs d'esbarjo

NORMATIVA


El Reial Decret 64/95 de 7 de març, pel qual s'estableixen mesures de prevenció d'incendis forestals, indica a l'article 15: 

Actuacions no permeses
En els terrenys forestals siguin o no poblats d'espècies arbòries i a la franja de 500 metres que els envolta, en el període comprès entre el 15 de març i el 15 d'octubre, resta prohibit:
a) Encendre foc per a qualsevol tipus d'activitat sigui quina sigui la seva finalitat. Especialment no es podrà:

  • Cremar rostolls, marges i restes d'aprofitaments forestals, agrícoles o de jardineria.
  • Fer focs d'esbarjo. Queda exclosa de la prohibició dintre de les àrees recreatives i d'acampada i en parcel·les de les urbanitzacions la utilització dels fogons de gas i de barbacoes d'obra amb mataguspires.
  • Fer foc per a activitats relacionades amb l'apicultura

MESURES D'AUTOPROTECCÓ EN INCENDIS FORESTALS


Viure en zones forestals comporta ser conscients que existeix un risc i que hem conviure amb ell. De la mateixa manera que tenim clar que cada any pot haver-hi un bosc que arribi a cremar, també hem de ser conscients que ho poden fer les edificacions, instal·lacions, urbanitzacions i nuclis de població que hi ha a prop d'una zona forestal.

Per aquest motiu, és primordial adoptar les mesures necessàries per autoprotegir-nos per si arriba aquest moment. Si arriba el foc, estàs preparat?

Més informació: Franges de protecció 

BARBACOA AMB CARBONET VEGETAL


  • Del 15 de març al 15 d’octubre, les barbacoes amb carbó vegetal necessiten autorització de la Direcció General de Boscos i Gestió del Medi si es duen a terme a menys de 500 metres de terreny forestal. Es pot tramitar l'autorització o comunicació en aquest enllaç. Abans d'iniciar l'activitat cal comprovar que es compleixin les condicions de l’autorització i, en particular, si segons el nivell de perill indicat en l’autorització l’activitat ha de ser suspesa (mapa municipal de perill diari).
  • Del 16 d’octubre al 14 de març a menys de 500 metres de terreny forestal, les barbacoes amb carbó vegetal es poden usar sense autorització ni comunicació tot i que no es podran dur a terme en cas de perill molt alt o extrem en el mapa municipal de perill diari.
Darrera actualització: 18.05.2026 | 10:10