Recàrrec de l'IBI dels habitatges desocupats amb caràcter permanent

El recàrrec sobre béns immobles d'ús residencial que es trobin desocupats amb caràcter permanent, queda regulat a l’Ordenança Fiscal 01: Impost sobre bens immobles i s’aplicarà a aquells immobles desocupats de forma continuada i sense causa justificada per un termini superior a dos anys i que pertanyin a titulars de quatre o més immobles d’ús residencial.

El recàrrec consistirà en:

  • Aplicació del 50% sobre la quota líquida de l’IBI de l’immoble d’ús residencial declarat desocupat.
  • Aplicació del 100% de la quota líquida de l’IBI de l’immoble declarat desocupat, quan el període de desocupació sigui superior a tres anys.
  • Es podrà augmentar el 50% addicional en el cas d’immobles que pertanyin a tituals de dos o més immobles d’ús residencial que es trobin desocupats en el mateix terme municipal.
Darrera actualització: 17.07.2025 | 09:38