Pla Educatiu d'Entorn

 

El Pla educatiu d'entorn (PEE) és una proposta de cooperació educativa entre el Departament d'Educació i Formació Professional i l'Ajuntament de Cardedeu, amb el suport i la col·laboració d'altres departaments de la Generalitat, per aconseguir l'èxit educatiu de tot l'alumnat i contribuir a la cohesió social mitjançant l'equitat, l'educació intercultural, el foment de la convivència i l'ús de la llengua catalana.

Amb la finalitat de millorar les oportunitats en tots els temps i espais educatius dels infants i joves, el PEE es consolida com un instrument capaç de connectar els aprenentatges formals i no formals i afavorir l'accés de tot l'alumnat, especialment aquell més vulnerable, a l'educació no formal com un element estratègic d'equitat i d'igualtat d'oportunitats.

A Cardedeu, el Pla Educatiu d'Entorn rep el nom d'Emmiralla'm i impulsa actuacions i projectes educatius adreçats a infants, adolescents i joves del municipi. El seu objectiu és generar més i millors oportunitats educatives, promovent una educació connectada amb el municipi i oberta a tota la comunitat. 

Objectius generals

Per tal de contribuir que s'assoleixi l'èxit educatiu que es marca com a missió dels plans educatius d'entorn, se'n defineixen els objectius generals, a partir dels quals cada PEE estableix els objectius específics adients per donar resposta a les necessitats detectades.

  1. Fomentar l'equitat educativa més enllà de l'escola per a tots els infants i joves, atenent tots els aspectes integrals de la persona.
  2. Promoure oportunitats educatives que connectin els aprenentatges formals i no formals, establint sinergies entre els agents educatius per crear itineraris educatius personalitzats.
  3. Facilitar l'orientació i l'acompanyament de l'alumnat i de les famílies a partir dels zero anys, especialment en la transició entre etapes educatives i situacions de vulnerabilitat, i fins a la consecució dels ensenyaments postobligatoris.
  4. Promoure l'educació intercultural amb mirada antiracista i els valors compartits que afavoreixen el respecte, la comprensió mútua i faciliten la convivència positiva que fa possible transformar la societat multicultural actual en una societat intercultural.
  5. Reforçar l'ús de la llengua catalana i la participació en activitats de cultura catalana com a eines de cohesió social i reforç del sentiment de pertinença, i fomentar el respecte per la diversitat cultural.
  6. Potenciar estils de vida saludable i fomentar la pràctica regular de l'activitat fisicoesportiva per afavorir el desenvolupament físic i el benestar emocional.
Treball en xarxa

El Pla educatiu d'entorn es desenvolupa a través del treball en xarxa entre els centres educatius, l'Ajuntament, els serveis municipals, les entitats i altres agents del territori. Aquesta col·laboració permet identificar necessitats, compartir recursos i impulsar actuacions coordinades que donin resposta als reptes educatius del municipi.

Projectes

  • Educació a escena: Projecte que apropa les arts escèniques a l'alumnat de Cardedeu mitjançant espectacles, tallers i processos de creació artística. Inclou la programació educativa del Teatre Auditori Cardedeu, els Ambaixadors Culturals i diverses propostes de teatre, dansa, circ i música que fomenten la participació cultural, la creativitat i el desenvolupament personal.
     
  • Arts Visuals: Projecte d'educació artística impulsat pel Museu Arxiu Tomàs Balvey que apropa infants i joves a l'art contemporani. Mitjançant la visita a les exposicions i la participació en tallers col·laboratius entre centres educatius, l'alumnat s'apropa a l'art contemporani, coneix processos de creació artística i participa en experiències compartides a través de les arts visuals.
     
  • Comissió salut mental i joves: Espai de treball comunitari que reuneix professionals, serveis i famílies per promoure el benestar emocional d'infants, adolescents i joves. Desenvolupa accions de coordinació, prevenció, sensibilització i suport a la comunitat educativa davant els reptes relacionats amb la salut mental.
     
  • Lecxit: Programa d'acompanyament lector que connecta infants de 4t de primària amb persones voluntàries per reforçar els hàbits lectors i el gust per la lectura. Les sessions es desenvolupen a la Biblioteca Marc de Vilalba i compten amb la implicació de les famílies i dels centres educatius.
     
  • Atelier-M: Projecte de col·laboració entre l'alumnat del cicle formatiu d'Educació Infantil i les escoles i llars d'infants de Cardedeu. L'alumnat dissenya, implementa i avalua propostes pedagògiques adreçades als infants, afavorint l'aprenentatge pràctic, la reflexió educativa i el treball en xarxa entre centres.
     
  • Biblioteca del barri del Poble Sec: Espai de dinamització cultural i educativa ubicat a l'escola Les Aigües que promou la lectura, l'accés a la cultura i l'aprenentatge al barri del Poble Sec. Esdevé un punt de trobada per a infants, joves i famílies a través d'activitats, recursos i propostes educatives obertes a la comunitat.
     
  • Consell d'infants: Espai de participació format per representants de 5è i 6è de primària dels centres educatius de Cardedeu. Els infants hi expressen les seves opinions, proposen accions i contribueixen activament a la transformació i millora del municipi.
Darrera actualització: 24.07.2026 | 12:42