Pressupostos Participatius 2021-2022

Partint d’una valoració positiva de l’anterior edició, els Pressupostos participatius 2021-2022 incorporen millores per aconseguir, entre d’altres, una major diversitat en els perfils de les persones participants i en les propostes, així com per establir una sistemàtica de rendiment de comptes i de seguiment de l’execució dels projectes. El procés serà molt més virtual, tot i que també s’habilitaran espais presencials per facilitar la participació de tots els col·lectius.

Enguany, la ciutadania de Cardedeu torna a decidir el futur de 400.000 euros del pressupost d’inversió, que aniran destinats íntegrament a propostes que vinguin de la ciutadania, sense incloure-hi projectes proposats pel govern municipal. A més de les propostes que es rebin en aquesta edició, també es tornaran a tenir en compte les no seleccionades en els anteriors Pressupostos participatius.

Una novetat del procés d’aquest any és la vinculació amb d’altres projectes de participació a Cardedeu. En aquest sentit, el Consell d’Infants treballarà una proposta que passarà directament a la fase de votacions, un cop comprovada la seva viabilitat tècnica.

Les bases dels Pressupostos participatius 2021-2012 es poden consultar aquí i al document siutat al costat d'aquestes línies.

Fase 1. RECOLLIM PROPOSTES – Del 5 de març al 30 d’abril de 2021


Les propostes es recolliran exclusivament mitjançant la plataforma web participa.cardedeu.cat i hi poden participar les persones empadronades a Cardedeu, majors de 16 anys. Per tal d’oferir suport en el registre, en l’ús de la plataforma i en la presentació de propostes, es faran sessions d’acompanyament amb personal municipal.

Com han de ser les propostes?

  • Les propostes han ser inversions de qualsevol àmbit de competència municipal. Són exemples d’inversió la renovació o creació d’un equipament, la millora d’un espai públic, l’adquisició de mobiliari, la creació d’un web o aplicació, entre d’altres.
  • A la vegada, hauran de ser iniciatives concretes, viables econòmicament i tècnica, que no contradiguin els plans aprovats i que respectin el marc jurídic i legal existent.
  • No es consideren inversions les activitats i els serveis.

Tallers deliberatius - del 19 d'abril al 31 de maig
Posteriorment a la recollida de propostes, s’organitzaran tallers deliberatius. Coordinats per la Comissió ciutadana, tindran per objecte concretar i enriquir les propostes que passen a estudi tècnic. Seran unes sessions en què hi participaran personal tècnic municipal i la ciutadania. El punt de partida dels tallers seran les propostes recollides i no dutes a terme durant els Pressupostos participatius 2018-2019, juntament amb les iniciatives recollides a la present edició.

Valoració tècnica i filtratge – De juny a setembre
En aquest estadi, es procedirà a la valoració tècnica i filtratge de les propostes, descartant-ne aquelles que no compleixin els requisits i fusionant-ne les semblants. Atenent a la informació tècnica elaborada i al treball coordinat per la Comissió Ciutadana, s’aprovarà la relació definitiva de les 15-20 propostes finalistes que passaran a la fase de votació.

Fase 2. VOTACIÓ DE LES PROPOSTES – Del 27 de setembre al 16 d’octubre de 2021


En aquesta fase es votaran les 15-20 propostes que han passat la valoració tècnica i el filtratge. S’hauran de votar 2 projectes grans de fins a 150.000 i 4 de petits, de fins a 60.000 euros.

El sistema de votació serà mitjançant la plataforma web. També obstant això, s’enviaran butlletes en paper als domicilis i les persones informadores a peu de carrer donaran suport tècnic amb l’objectiu d’aconseguir una participació més àmplia.

Fase 3. FEM-HO REALITAT! - De gener a desembre 2022


Es publicaran els resultats de les votacions, i comença el període d’execució.
Entre gener i desembre de 2022 les propostes es faran realitat, i es podrà fer un seguiment públic de l’execució de les propostes escollides a través de la plataforma web.

 

Darrera actualització: 23.01.2023 | 12:13
Darrera actualització: 23.01.2023 | 12:13