L'OMIC Cardedeu informa de les mesures que afecten els consumidors i els serveis bà sics arran de la crisi sanità ria pel Covid-19
La prohibició de tallar el subministrament de serveis bàsics i la moratòria del pagament de les quotes hipotecàries als col·lectius més vulnerables o la possibilitat de reclamar per serveis que no s'hagin prestat són algunes de les mesures que contempla el Reial Decret 8/2020, en vigor des del 18 de març.
L'Oficina Municipal d’Informació al Consumidor de Cardedeu ha elaborat tot un seguit d'indicacions, pautes i informacions relatives a les mesures que afecten els consumidors i consumidores i els serveis públics, arran de la crisi sanitària per la Covid-19.
Durant el període de confinament degut a l’estat d’alerta, l’OMIC Cardedeu es posa a disposició per atendre consultes via telemàtica, al correu electrònic: omic@cardedeu.cat
- Subministraments bàsics: llum, aigua i gas
- Prohibició de tall de llum, aigua o gas: No es pot suspendre el subministrament el llum, aigua i gas a les persones consumidores que tinguin la condició de vulnerable o en risc d’exclusió.
- Pròrroga dels terminis del bo social: Per evitar que els beneficiaris del bo social elèctric deixin de percebre els descomptes i beneficis que preveu la normativa, en el cas que esgotin el termini de vigència de dos anys.
- Serveis de telecomunicacions
- Suspensió de totes les operacions de portabilitat de numeració fixa i mòbil que no estiguin en curs, excepte en casos excepcionals de força major.
- Prohibició a les companyies de telefonia de fer campanyes publicitàries relacionades amb la portabilitat del servei d’Internet.
- Manteniment dels serveis de comunicacions electròniques disponibles al públic contractats pels seus clients.
- Moratòria en el pagament de les quotes hipotecàries dels col·lectius especialment vulnerables.
- Si necessiteu més informació sobre les condicions i com fer la sol·licitud, us podeu adreçar al correu omic@cardedeu.cat.
- Suspensió del termini devolució de productes i del termini del dret de desistiment.
- Interrupció dels terminis de devolució dels productes comprats per qualsevol modalitat, presencial o per Internet, atès que el dret de desistiment dels consumidors respecte de productes adquirits sol estar subjecte a un límit temporal de 15 dies. Els terminis es reprendran quan s’acabi l’estat d’alarma i les limitacions imposades a la ciutadania i a les empreses.
Altres mesures:
- La Generalitat de Catalunya ha aturat el cobrament dels rebuts de lloguer del seu parc d’habitatges.
- Es poden reclamar les quotes que s'hagin pagat per serveis no oferts. Aquest és el cas de les quotes gimnàs, extraescolars, entre d'altres.
- Es poden reclamar els bitllets de transport, viatges combinats, entrades d’espectacles, etc.
Podeu consultar la informació completa al web del Centre de Suport Empresarial i Tecnològic de Cardedeu CSETC