L'alcaldessa de Cardedeu, Calamanda Vila, i Manel Mora, director d'à rea de negoci de "la Caixa" al Vallès Nord, han segellat avui un acord de col·laboració a través del qual l'Obra Social "la Caixa" aportarà 15.000 euros que l'Ajuntament destinarà al servei d'à pats a domicili. També han assistit a l'acte el regidor d'Hisenda, Pere Freixas, i el regidor de Serveis Socials i Gent Gran, Jordi Abad, i Antoni Buxadé, director de l'oficina de "la Caixa" a Cardedeu.
Els representants de l'entitat bancà ria han felicitat Cardedeu, ja que és un poble "molt actiu en projectes socials i assistencials". De fet, Cardedeu és un dels municipis prioritaris de l'Obra Social, bona mostra n'és el suport que donen a l'Ajuntament per projectes com el servei d'à pats a domicili.
Servei d'Ã pats a domicili
L'Ajuntament de Cardedeu, a través de la regidoria de Serveis Socials, va impulsar fa un any el servei d'à pats a domicili per tal d'atendre persones grans que, tot i tenir un nivell d'autonomia que els permet viure a casa, presenten circumstà ncies personals, familiars o de l'habitatge que els dificulten la realització del à pats bà sics. La nova signatura de col·laboració permetrà donar continuïtat al projecte, que fins ara ha tingut molt bon funcionament i acceptació.
Actualment 10 persones es beneficien del servei, inclòs dins el Servei d'Atenció Domicilià ria de l'Ajuntament, i que ajuda a prevenir situacions de crisi i deteriorament a la vegada que potencia l'autonomia de les persones ateses. Els à pats, que es reparteixen un cop per setmana, es basen en menjar frioritzat (lÃnia freda que caduca al cap de dotze dies). La persona només ha d'escalfar-lo abans de menjar (tots els atesos disposen dels mitjans i capacitats per fer-ho).