El certificat s’aconsegueix després de superar tres mòduls formatius per facilitar el viure i treballar a Catalunya
Aquesta setmana cinc persones residents a Cardedeu han obtingut el certificat d’acollida. Amb la presència del servei de primera acollida del Consell Comarcal del Vallès Oriental, la regidora d’Acció Social, Laia Muñoz, i la coordinadora de Serveis socials, Míriam Vila, han lliurat el certificat a dues de les persones que han finalitzat tot l’itinerari formatiu.
El certificat s’aconsegueix després de superar tres mòduls: un per aprendre català i castellà amb un mínim de 90 hores de formació en cadascuna de les dues llengües oficials, un mòdul sobre coneixements laborals amb una durada mínima de 15 hores i un tercer mòdul sobre coneixement de la societat catalana amb un mínim de 15 hores. Es tracta d’un conjunt d’accions i recursos que inclouen l’acompanyament, la formació i la certificació d’uns coneixements mínims per facilitar el viure i treballar a Catalunya.
El certificat és un document amb eficàcia jurídica i valor probatori que és d’utilitat en els processos d’estrangeria (arrelament social, modificació i/o renovació d’autoritzacions de residència) o d’adquisició de la nacionalitat, entre d’altres.
El servei de primera acollida s’adreça a les persones estrangeres immigrades, les sol·licitants d’asil o de protecció subsidiària, les refugiades, les apàtrides i les retornades. Per obtenir el certificat, cal adreçar-se a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, qui deriva la persona a Consell Comarcal, o bé directament al Consell.