El programa l’Educació a escena tanca el curs amb més participació que mai
Alumnat de primària i secundària ha viscut i gaudit d’iniciatives i espectacles d’arts escèniques i musicals dins aquest programa de sensibilització de la població infantil i juvenil cap les arts escèniques, promovent una experiència vivencial i experimental de les arts en viu.
El programa escolar d’arts escèniques de Cardedeu ha tancat el curs amb un gran ventall d’activitats i amb una gran participació d’alumnat de primària i secundària.
La programació s’ha basat en els objectius del Pla Educatiu d’Entorn: contribuir a l’equilibri del territori en l’accés a l’oferta cultural, adequar els projectes al nivell educatiu de cada cicle i tenir en compte les necessitats expressades pels centres escolars. S’ha vetllat perquè les activitats facilitin la sensibilització de la població infantil i juvenil envers les arts escèniques, promovent una experiència més vivencial i experimental de les arts en viu.
Enguany s’ha fet la segona edició dels tallers de dansa, circ i teatre, amb la participació de prop de 700 nens i nenes de 1r a 6è de les cinc escoles de Cardedeu.
Pel que fa a la programació, enguany s’han fet 9 espectacles de teatre i titelles, música, ombres i objectes, i dansa, amb un total de 28 sessions per a més de 2.000 infants de cicle inicial, mitjà i superior.
A secundària, ha continuat, amb èxit, el projecte Ambaixad@rs culturals, figures representades per alumnat dels instituts que fan de pont entre el teatre i el seu col·lectiu amb l'objectiu de comunicar i estimular els joves per anar a veure els espectacles. Els Ambaixad@rs d’enguany, 10 de l’INS El Sui, 15 de l’INS Pla Marcell i 10 de l’INS Raspall, han pogut triar dos espectacles dels que s’han programat al Teatre Auditori.
A més, en el marc del projecte Cardedeu i la memòria democràtica, amb el títol “A l’ombra de la repressió. La doble victimització de les dones durant el franquisme”, s’han programat dos sessions de l’espectacle “El Gegant del Pi” només per l’alumnat dels instituts, en el qual hi ha assistit 200 joves dels tres instituts.
Enguany, i a petició dels equips directius dels instituts, aquest curs s’ha donat suport al projecte pedagògic de dansa “Mapadeball” organitzat pel Teatre Auditori de Granollers i l’Associació Cultural de Granollers. En aquesta edició hi ha participat 45 joves dels tres instituts que han pogut conèixer el llenguatge del moviment i la dansa contemporània.
Per al públic dels centres de secundària, també s’han fet diverses activitats de dinamització al llarg del curs escolar, com un taller de teatre per conèixer com és l’entrenament actoral i la posada en escena d’un projecte teatral, la participació en la tria d’obres del festival de teatre jove RBLS o diverses entrevistes a protagonistes d’espectacles programats al Teatre Auditori, entre d’altres.