Exposició "50 anys de La Bressola. 50 anys sembrant futur" + Caminada per la llengua
L'exposició itinerant "50 anys de La Bressola. 50 anys sembrant futur", instal·lada a la sala 1 de la Tèxtil Rase - Fàbrica de Cultura de Cardedeu, es podrà visitar del 5 al 16 d’octubre. La mostra està emmarcada en l’activitat Caminada per la llengua, organitzada pel PAS - Amics del Camí, una activitat oberta a tothom que recorrerà un tram del Camí —una ruta de senderisme cultural de més de 5.000 km pels territoris de parla catalana— pels voltants de Cardedeu (Vallès Oriental), i que finalitzarà amb la inauguració de l'exposició "50 anys de La Bressola. 50 anys sembrant futur".
La mostra, creada pel Departament de Política Lingüística amb el suport de l'escola Bressola i de l'associació Amics de La Bressola, repassa els 50 anys de trajectòria d'aquesta escola, nascuda l'any 1976 a Perpinyà amb una única aula i set alumnes, i que avui escolaritza més d'un miler d'infants i joves amb un model basat en la immersió lingüística, la verticalitat i el treball cooperatiu, plenament arrelat a la Catalunya del Nord. L'arribada de l'exposició a Cardedeu ha estat possible gràcies les regidories de Llengua Catalana i Cultura.
La iniciativa s'emmarca en El Camí, el projecte de senderisme cultural del PAS als territoris de parla catalana, i en el CAMÍ8, la seva aposta anual per conèixer 8 indrets dels països catalans. La caminada sortirà a les 10 h de la Tèxtil Rase - Fàbrica de Cultura, farà un recorregut d'uns 11 km (2,5 h aproximadament) i tornarà al mateix punt cap a les 12.30 h, quan tindrà lloc la inauguració de l'exposició i un pica-pica amb productes de proximitat. La participació és gratuïta, amb inscripció prèvia.
Més informació i inscripcions: www.elcami.cat/expo-bressola