Cardedeu amplia la xarxa de refugis climà tics per a l’estiu 2026
L’Ajuntament de Cardedeu ha activat el dispositiu de refugis climàtics per a l’estiu 2026 amb l’objectiu d’oferir espais accessibles i segurs davant les altes temperatures. La xarxa inclou equipaments municipals i altres espais públics amb accés gratuït i serveis bàsics, com aigua i lavabos en la majoria dels casos.
Una de les principals novetats d’aquest any és que el Casal de la Gent Gran es mantindrà obert durant tot l’estiu, de dilluns a divendres de 9.30 a 13.30 h i de 15.30 a 19.30 h, sense tancament per vacances.
També s’incorporen nous equipaments a la xarxa de refugis climàtics, l’Associació de Veïns de la Granada, el Mercat Municipal i l’Espai Jove la Paki.
EQUIPAMENTS OBERTS TOT L’ESTIU
Casal de la Gent Gran
De dilluns a divendres: 9.30–13.30 h i 15.30–19.30 h
Casal d’Avis de la Fàbrica Vella
Dilluns a dissabte: 9–12 h i 16–19.30 h (diumenges tancat i un dissabte al mes tancat)
Biblioteca Marc de Vilalba
Obert amb horari d’estiu
Dimarts i dijous: 10–14 h / Dilluns a divendres: 15.30–20 h
CAP Cardedeu
Cada dia: 8–20 h
Mercat Municipal
Dilluns a dissabte: 8–14 h
Divendres (juliol i agost): 17–20 h
Associació de Veïns de la Granada
Dimarts i dijous: 17–19 h
Tancat 9 juliol
EQUIPAMENTS AMB OBERTURA PARCIAL A L’AGOST
Tèxtil Rase – Fàbrica de Cultura
Fins a l’11 d’agost: de dilluns a divendres, 9.30–20 h
Tancat del 12 d’agost al 6 de setembre
Museu Arxiu Tomàs Balvey
De dimecres a diumenge: 10–14 h
De dimecres a dissabte: 16–19 h
Tancat del 17 d’agost a l’1 de setembre
EQUIPAMENTS NO OPERATIUS A L’AGOST
Espai Jove La Paki
Tancat del 27 de juliol al 7 de setembre
🌿 ALTRES ESPAIS A L’EXTERIOR
Piscina exterior del Gim10
Fins a l’11 de setembre: 10.30–19.30 h
Font lúdica de Bellavista
Fins a l’11 de setembre:
11–13.30 h i 16.30–19 h
Parcs amb ombra i fonts
Els refugis climàtics són espais pensats per reduir l’impacte de la calor extrema, especialment entre els col·lectius més vulnerables. L’Ajuntament recomana fer-ne ús durant els episodis de temperatures elevades i seguir les indicacions de prevenció en cas d’onada de calor.
Per a més informació sobre horaris, capacitats i serveis de cada equipament, es pot consultar la imatge adjunta.