"Presons i llibertat", títol de les 2es Jornades de Pensament i Consciència de Cardedeu

Dimarts, 13 d’octubre de 2026

Un diàleg entre Josep Rull i Raül Romeva, el concert d’Albert Marquès i l’exposició “40 anys de tallers artístics a les presons de Catalunya”, d’entre les activitats.

Del 16 d’octubre al 6 de novembre, Cardedeu celebra la segona edició de les Jornades de Pensament i Consciència, que enguany giraran a l’entorn del binomi "Presons i llibertat".

Seran unes jornades transversals, amb l’objectiu de reflexionar sobre els límits de la llibertat, els drets humans i la realitat penitenciària.

PROGRAMACIÓ

Divendres 16 d’octubre de 2026
19 h | Esbarjo
Projecció de Les culpables, dirigit per Marta Duran. En acabar, col·loqui amb la directora. Una pel·lícula documental que reflexiona sobre el tabú i el silenci al voltant de l'avortament.

Dissabte 17 d’octubre de 2026
18 h | Fàbrica de Cultura (S2)
Conferència de Nacho Bañeras: El narcisisme i la presó del jo.


Dissabte 17 d’octubre de 2026
20 h | TAC
Concert d’Albert Marquès: Amplify Voices. Proposta musical per donar veu a persones afectades per la violència institucional, la censura i la vulneració dels drets humans. 
Activitat en col·laboració amb Asmuca i inclosa en el cicle Jazz de Xoc.


Divendres 23 d’octubre de 2026
10 h | Fàbrica de Cultura (S1, S2 i S3)
Inauguració de l’exposició: “40 anys dels tallers artístics a les presons de Catalunya”, amb la participació d’autoritats convidades.
La mostra reunirà treballs de tapisseria, fotografia, pintura, ceràmica i altres disciplines creades en el marc dels programes artístics dels centres penitenciaris.
Properament, ampliarem aquesta informació

Dissabte 24 d’octubre de 2026
19 h | Sales Polivalents Tèxtil Rase Vella
Diàleg entre el president del Parlament de Catalunya, Josep Rull i Raül Romeva: La presó: perspectiva personal i política. Acte conduït per la periodista Anna Fernández.


Divendres 30 d’octubre de 2026
18.30 h | Espai Aven (Pg. de la Riera, 8)
Diàleg amb Montserrat Dameson, autora d’El lloc sagrat (Ed. Albada): La pregària, el silenci i la meditació.

Darrera actualització: 13.10.2026 | 13:12