El Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació dona a conèixer la tasca de les seves entitats amb una sèrie de vídeos
La iniciativa coincideix amb la celebració de la Fira de l'Economia Social i de la Cooperació, que tindrà lloc aquest dissabte i en la qual participaran diverses entitats del Consell.
L'Ajuntament de Cardedeu ha impulsat una sèrie de vídeos per donar a conèixer la feina que desenvolupen les entitats que formen part del Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació, l'òrgan de participació que aplega associacions i persones compromeses amb la solidaritat internacional i la cooperació al desenvolupament.
Els vídeos es poden consultar al canal de Youtube de l'Ajuntament i a les xarxes socials de les entitats:
- Associació Amic: https://youtu.be/2CCAEwjAqX4
- Associació Creart: https://youtu.be/TuWAJ40ZHnk
- Amics del Nepal: https://youtu.be/srdd_4mLw-E
- Erol Urbà: https://youtu.be/sXMk1rjhYNY
- Fundació IPI: https://youtu.be/AvjTe6Lmj4s
- Fundació Nuestros Pequeños Hermanos: https://youtu.be/NeCFKGLLsLo
- Fundació Pau i Solidaritat: https://youtu.be/ML6rdAFVGtY?si=yylZNJg0xDFsj8OM
- Fundación Vicente Ferrer: https://youtu.be/Y-8RaAj_zis
- Grup de Suport Con Vos: https://youtu.be/3UH6wc9FadE
- Mujeres Burkina: https://youtu.be/m2haE3Y8MPs
- Mans Unides Vallès Oriental: https://youtu.be/gQgVuvDXFR4
- Nousol ONG: https://youtu.be/Raf-5LnL_JY
La difusió d'aquests materials coincideix amb la celebració de la Fira de l'Economia Social i de la Cooperació d'aquest dissabte 19 de setembre, un espai de trobada i sensibilització que comptarà amb la participació de diverses entitats del Consell i que esdevé una bona oportunitat perquè la ciutadania conegui de prop els projectes que impulsen tant a escala local com internacional.
Els vídeos ofereixen una mirada directa a la tasca de cadascuna de les entitats, als seus àmbits d'actuació i als projectes que desenvolupen arreu del món per promoure els drets humans, l'accés a l'educació, la salut, la igualtat d'oportunitats i el desenvolupament sostenible. Aquesta iniciativa vol reforçar el coneixement i el reconeixement de la feina que, des de Cardedeu, fan les organitzacions compromeses amb la cooperació i la solidaritat.
El Consell Municipal de Solidaritat i Cooperació és l'encarregat de gestionar una part del pressupost municipal destinat a subvencionar projectes de cooperació al desenvolupament i atendre situacions d'emergència humanitària. En els darrers anys, aquesta dotació s'ha incrementat progressivament per avançar cap a l'objectiu del 0,7 % del pressupost municipal: 49.000 euros l'any 2024, 50.000 euros el 2025 i 55.000 euros previstos al pressupost de 2026.