"Repensant els Serveis Socials", nova jornada de Cardedeu en transformació

Dimecres, 6 de febrer de 2019

Dijous 14 de febrer, a les 7 de la tarda, a la Sala de les Columnes de l'Ajuntament. Amb servei de cura pels infants, amb jocs i dinamització. Cal inscripció prèvia fins a 2 dies abans (dimarts 12 al migdia) enviant un correu a comunicacio@cardedeu.cat.

"Repensant els Serveis Socials" és el títol de la propera jornada de "Cardedeu en transformació. Idees i projectes de canvi per un nou Cardedeu" que se celebrarà el dijous 14 de febrer, a les 7 de la tarda, a la Sala de les Columnes de l'Ajuntament.

En els darrers anys, els serveis socials han vist com la pressió assistencial s'incrementava per l'esclat de la crisi econòmica i les seves conseqüències, i també vinculada als canvis legislatius que pretenen donar resposta a les noves necessitats i realitats socials existents al territori. Aquest fort increment de la gestió de l'equip de serveis socials ens fa repensar la seva organització amb la finalitat d'oferir a la nostra ciutadania una atenció eficaç, eficient i efectiva. En aquest sentit, els serveis socials s'han de reinventar i hem de cercar les fórmules innovadores que facilitin la gestió i la millora de la qualitat del servei.

De la mà de Manuel Aguilar Hendrickson, professor del Departament de Treball Social i Serveis Socials de la UB, i que actualment investiga sobre els problemes institucionals dels serveis socials, parlarem de com les realitats socials actuals fan replantejar la intervenció en serveis d'acció social.

Tractarem propostes concretes:

  • El punt de partida: la transparència i garantia del dret d'accés als serveis socials. 
  • El projecte: únic punt d'atenció. Facilitat i agilitat dels tràmits a la ciutadania. 
  • El nou model de serveis socials: l'acció social adreçada a l'entorn comunitari i el treball grupal. 

L'Ajuntament de Cardedeu està treballant per un nou model d'Atenció Ciutadana que, entre d'altres, pretén centralitzar totes les consultes i gestions que reben els serveis socials en un sol punt d'atenció. Es vol apostar per un servei que parteixi del concepte de qualitat i orientat a la satisfacció de la ciutadania.
El fet de redefinir l'oficina d'atenció ciutadana farà possible, d'una banda, crear un únic punt d'atenció basat en la proximitat, i de l'altra, introduir un canvi en el model d'atenció a les persones. La creació d'aquest nou servei de tramitació de les prestacions dins l'oficina d'atenció ciutadana que assumeixi la gestió de la part administrativa dels serveis i prestacions socials, va en la mateixa direcció que el nou model de Serveis Socials Bàsics de Catalunya, que estableix com a aspecte clau la prestació d'una atenció integral i de proximitat a la ciutadania.

La jornada "Repensant els Serveis Social" té com a finalitat d'explicar, amb profunditat, un dels objectius estratègics marcats pel govern municipal.

Darrera actualització: 11.01.2021 | 11:06