El CAP Can Borràs millora el sistema per atendre les visites no programades

Dimecres, 3 de desembre de 2025

Amb l’arribada de la nova direcció, s’han implantat mesures per revertir la situació anterior i el descontent entre la població. A més de la millora del sistema de visites no programades, s’han incorporat nous professionals de Medicina, s’han fet millores en la climatització del centre i s’han instal·lat pantalles informatives.

El Centre d’Atenció Primària (CAP) Can Borràs, de Cardedeu, compta des de fa uns mesos amb un sistema per millorar l’atenció a les visites no programades, que són les que necessiten ser ateses en el mateix dia i que es coneixen entre la població com “visites d’urgències”. 

Amb la nova organització, cada professional té una franja horària assignada cada dia per atendre les visites no programades. La resta del temps es dedica a les visites que sí han estat programades i per a les quals la ciutadania ha agafat cita. D’aquesta manera, es potencia i s’afavoreix al màxim la longitudinalitat, és a dir, que la població sigui atesa, sempre que sigui possible, pel seu o la seva professional de referència. Les persones que necessitin ser ateses el mateix dia, només han de contactar amb el CAP i els diran quan es farà la visita.

Aquest sistema dona prioritat al fet que sigui el o la professional de referència –és a dir, el o la professional que els atén habitualment a la consulta– qui atengui el pacient en una visita que no estava prevista, ja que és qui té tot el coneixement sobre la persona, les seves necessitats i altres elements que aporten valor per aconseguir millorar la qualitat i la continuïtat assistencials. Segons destaca Gemma Mota, directora de l’Equip d’Atenció Primària (EAP) Cardedeu la ciutadania ja s’ha acostumat al nou sistema per atendre les visites no programades i en fa una valoració positiva.

En el cas que un dia el o la professional de referència no hi sigui –per exemple, en període de vacances o si té alguna sessió formativa–, la persona serà atesa per algun altre professional. Cal tenir en compte que la nova organització de visites no programades no inclou les urgències que comportin risc vital, ja que aquest tipus d’atenció compta sempre amb la màxima prioritat.

La millora en l’atenció a visites no programades és una més de les millores que s’han implantat. Des de fa 1 any, el CAP ha anat incorporant professionals de Medicina per arribar a la quantitat de professionals que pertoquen pel volum de població assignada, segons determina el Departament de Salut.

Des de fa més d’un any i mig, amb l’arribada de la nova Direcció a l’equip d’atenció primària, s’han estat treballant tot un seguit de canvis organitzatius i de gestió, per revertir la situació que hi havia i la sensació de descontent que havia mostrat la població. Més enllà d’aconseguir captar i contractar nous professionals de Medicina i de reorganitzar l’atenció a visites no programades, també s’han fet millores en la climatització del centre i s’ha incorporat a la pantalla informativa el directori amb les indicacions de quin o quina professional hi ha a cada consulta. 
 

Darrera actualització: 3.12.2025 | 11:22