93 casos atesos pel servei de mediació ciutadana durant el 2017

Dijous, 19 d’abril de 2018

La majoria de situacions tractades són conflictes entre el veïnat i entre membres de la mateixa família. En la vessant de la formació i sensibilització, s'han fet 14 accions als centres escolars de Cardedeu.

El servei de mediació ciutadana de Cardedeu ha atès 93 casos al llarg de 2017, demostrant l'èxit d'aquest servei que es va posar en marxa fa poc més d'un any. El 78% dels casos gestionats estan relacionats amb les dificultats entre veïns i veïnes, o bé en el sí de la família. La gran majoria, el 72%, han vingut derivats per altres serveis del consistori (Serveis Socials, Policia i Oficina d'Atenció Ciutadana, entre d'altres). En total, 238 ciutadans i ciutadanes han participat directament de la forma alternativa de gestionar els seus conflictes que proposa el servei de mediació ciutadana.

Una de les línies de treball del servei és la mediació escolar. En aquest sentit, s'han dut a terme 14 accions formatives i de sensibilització a l'escola Les Aigües, a l'escola Germans Corbella, a l'escola Dolors Granés, i als tres instituts, l'Arquitecte Manuel Raspall, el Pla Marcell, i El Sui, en les quals hi han participat 250 noies i nois.

El servei de mediació ciutadana és un servei públic i gratuït que l'Ajuntament, amb el suport de la Diputació de Barcelona, posa al servei de tota la ciutadania amb un doble objectiu: d'una banda, resoldre, mitjançant el diàleg, els conflictes quotidians entre persones i entre col·lectius, on les parts afectades puguin comunicar-se de manera pacífica; i de l'altra, promoure la convivència al municipi, des de la prevenció i la sensibilització.

Les persones que necessitin d'aquest servei es poden dirigir a:

Oficina de mediació ciutadana (Vil·la Paquita)
Horari:
- Dilluns, de 9 a 15 h
- Dijous, de 10 a 19 h
mediacio@cardedeu.cat

Darrera actualització: 2.08.2018 | 13:09