Cardedeu assumeix la gestió directa del Servei d’Atenció Domiciliària

Dimecres, 17 de març de 2021

Els objectius són millorar la qualitat del servei i la transparència en la gestió. Al llarg de 2020 es van prestar 7.989 hores de servei d’atenció a domicili, entre la cura de la llar i l’atenció personal. 

El Ple de l’Ajuntament de Cardedeu ha aprovat el canvi de forma de gestió del Servei d’Atenció Domiciliària (SAD), que passa a prestar-se de manera directa mitjançant un mitjà propi. La finalitat del canvi és la millora i la qualitat del servei, tant per a les persones usuàries com per a les persones treballadores, treballant des de la proximitat i la transparència.

Aprofitant el venciment del contracte actual, el consistori ha decidit internalitzar el SAD per recuperar el control d’aquest servei d’atenció a les persones per tal de cuidar tots els detalls i garantir la qualitat del mateix.  

El fet que el consistori recuperi la gestió repercutirà favorablement en dues vessants: d’una banda, en les treballadores del servei, que tindran més acompanyament, més formació, agilitat de traspàs d’informació per atendre els domicilis, entre d’altres. A més, la coordinadora del servei d’atenció domiciliària estarà ubicada presencialment en l’edifici de serveis socials, el que permetrà que hi hagi major agilitat en la comunicació d’incidències, i més proximitat a l’equip que presta el servei als domicilis.

D’altra banda, el canvi beneficiarà les persones beneficiàries del servei, que tindran accés a totes les professionals dels serveis socials, més proximitat de la gestió, i amb un equip de treballadores més disposades i preparades per atendre les serves necessitats de cura.

Actualment hi ha 51 domicilis donats d’alta amb servei actiu del SAD. Durant l’any 2020 es van prestar un total de 7.989 hores de servei d’atenció a domicili, 2.546 hores de les quals per la cura de la llar i 5.443 hores d’atenció personal.

Darrera actualització: 16.03.2021 | 15:21