Projectes de mobilitat a Cardedeu: la nova variant BV-5108

Dimecres, 11 de març de 2015
La Diputació de Barcelona ha confirmat la viabilitat de la nova variant (ronda oest). Presentació pública dimarts 17 de març, a les 13 h.

En aquests moments hi ha diferents projectes de mobilitat al municipi amb l'objectiu de reordenar i pacificar el trànsit que suporten les principals vies urbanes de Cardedeu. Alguns ja s'han executat, d'altres estan en fase d'elaboració.

Carretera BV-5108, carretera de Cànoves
La Diputació de Barcelona ha executat obres de millora integral de la carretera BV-5108, que raonablement aportarà un increment del trànsit de vehicles al centre del municipi i als parcs

Unificació dels parcs els Pinetons i Pompeu Fabra i creació d'una nova zona d'equipaments
El conjunt dels parcs del Pinetons i Pompeu Fabra, amb 98.649 m², és el conjunt d'espais verds més gran de Cardedeu. El pla director dels parcs, elaborat recentment per la Diputació de Barcelona, preveu el desenvolupament en detall de les previsions del Pla d'Ordenació Urbanística Municipal (POUM), que comporten la supressió de l'antiga piscina, de les pistes de tenis, i de l'avinguda Onze de Setembre en l'àmbit dels parcs.
És per això que el POUM, que també preveu una nova zona d'equipaments al sud del parc Pompeu Fabra, possibilita la recuperació de la piscina d'estiu i la unificació de l'esport de raqueta.

Pacificació de la plaça de Sant Joan
La plaça Sant Joan hauria de ser l'àmbit natural que dóna continuïtat a la illa de vianants del centre històric. El Pla de Renovació i Millores de l'Espai Públic del Centre Històric de Cardedeu, elaborat recentment per la Generalitat de Catalunya, incideix en aquest aspecte i destaca que el conjunt no serà viable sense resoldre la problemàtica actual del trànsit de vehicles.

Nova variant BV-5108
Gairebé la meitat dels vehicles que entren a Cardedeu són vehicles de pas, que utilitzen els diferents eixos viaris de la població per a desplaçar-se:

• RONDA EST
El POUM preveu la ronda est, amb un recorregut de 4.316 metres, la qual s'ha de finançar a càrrec del desenvolupament urbanístic dels diferents sectors urbanitzables, dilatant-se en el temps. Comporta per Cardedeu un creixement important de la població i la necessitat del retorn a una situació de bonança econòmica, avui per avui imprevisible.

• RONDA OEST: variant BV-5108
L'alternativa és la ronda oest, que enllaçaria la carretera de Cànoves i la rotonda de la C-251 (carretera de Granollers), traslladant el km. 0 de la carretera de Cànoves de la plaça de l'Església a la rotonda del Marital. A més, suposaria la construcció del túnel sota la via del tren per connectar aquesta variant amb la C-251, potenciant l'activitat del polígon industrial del Marital i solucionant-ne definitivament l'accessibilitat.

Comparativa:

POTA EST:
- recorregut: 4.316 metres
- prevista en el POUM
- finançament: condicionada al planejament
- 515.000 m² sòl
- 1.775 habitatges
- 7.100 habitants
- cost: 9.000.000 euros

POTA OEST:
- recorregut: 2.500 metres
- no prevista en el POUM
- infraestructura supramunicipal
- cost: 5.000.000 euros

El projecte es presentarà públicament el dimarts 17 de març, a les 13 h, a la Sala de les Columnes de l'Ajuntament. Hi assistirà el Sr. Reca Vidiella, coordinador de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona, l'alcaldessa Calamanda Vila i els regidors de l'equip de govern.

Al costat d'aquestes línies podeu visionar un vídeo explicatiu de tots aquests projectes. 

Darrera actualització: 17.04.2015 | 14:59