Nou carril bici per arribar a l'escola Can Manent

Divendres, 12 de febrer de 2016
Amb aquest nou carril, tots els equipaments escolars de Cardedeu quedaran connectats amb la xarxa de carrils bici del municipi. A més, també s'aprofitarà per connectar el complex cultural de la Tèxtil Rase, el Casal de Joves la Fusteria i la zona esportiva. El dilluns 15 de febrer comencen les obres de construcció del carril bici al carrer Llinars per connectar l'escola Can Manent amb la xarxa de carrils bici del municipi. El nou carril es farà pel costat sud del carrer Llinars, des de Mare de Déu del Pilar i fins a la porta d'entrada al centre escolar, al carrer Arquitecte Gaudí, i passarà així pel complex cultural de la Tèxtil Rase, el Casal de Joves la Fusteria, la zona esportiva dels pavellons i el camp de futbol. Per fer-lo, s'ocuparà part de la zona actualment destinada a aparcament de vehicles. Un cop finalitzades les obres, el carrer Llinars serà de sentit únic fins al carrer Doctor Barraquer, en direcció Llinars del Vallès.

Les obres, amb un cost de 37.210,46 euros, duraran aproximadament tres setmanes, durant les quals els vehicles hi podran circular amb normalitat excepte en moments molt puntuals:

  • Durant la primera setmana i mitja es treballarà al tram entre Mare de Déu del Pilar i l'av. de Jaume Campmajor. Els veïns podran accedir als seus guals però no es podrà estacionar en tot el tram de carrer. Aquests primers dies també es farà el gual d'accés a Can Manent per a les bicicletes.
  • Un cop passada la primera setmana, el tram del carrer Llinars entre Jaume Campmajor i Doctor Barraquer passarà a ser de sentit únic de circulació direcció al barri de Bellavista.
  • L'última setmana i mitja es dedicarà als treballs de pintura i senyalització, i a la instal·lació de separadors que reforçaran la seguretat dels ciclistes tot limitant la possible invasió infractora per part dels vehicles motoritzats.

La construcció del carril bici del carrer Llinars és una de les actuacions del projecte "A Cardedeu en bici a peu" que busca tornar a un model de mobilitat i a un espai públic més amable i adequat a les persones, reduint mica en mica la prioritat absoluta que ha tingut fins avui el vehicle privat als carrers en detriment de la seguretat dels vianants i ciclistes. Aquest canvi de model aporta beneficis clars i indubtables: la pacificació del trànsit a les zones residencials com l'interior del barri Bellavista, la millora de l'accessibilitat en bici i a peu als equipaments amb molta afluència de persones com les escoles o els recintes culturals i esportius, la millora de la seguretat dels vianants i ciclistes de totes les edats i la seva autonomia per moure's, la promoció de l'exercici físic quotidià i la salut, l'augment de la sostenibilitat ambiental i una major cohesió social fent dels carrers els espais principals de convivència.

Darrera actualització: 23.03.2016 | 13:37