L'Oficina d'Intermediació Hipotecària també ofereix un servei d'informació i consulta

Dijous, 7 d’agost de 2014
No cal estar en una situació complicada per tal de rebre assessorament. L'Oficina d'Intermediació Hipotecària de l'Ajuntament de Cardedeu, l'OFIMEH, que ajuda i assessora persones amb problemes pel pagament de la hipoteca i actua d'intermediari amb entitats bancàries, també atén persones que necessiten informació o bé realitzar alguna consulta. No és necessari haver rebut ja una demanda o estar en una situació complicada per tal de rebre assessorament. De fet, si es preveu una situació complicada (previsió de finalització de feina o de prestació d'atur, per exemple), però aquesta encara no s'ha donat, hi ha més marge de maniobra per tal de realitzar determinades accions i intentar evitar que l'usuari deixi de pagar o rebi una demanda.

Des de l'OFIMEH s'analitza el problema de cada usuari, la fase en què es troba (si ja ha deixat de pagar, o si es preveu que ho faci en breu) i, si cal, s'intenta parlar amb l'oficina bancària corresponent per tal de trobar-hi una sortida. Hi ha varietat de solucions que s'han anat modificant i adaptant a les circumstàncies econòmiques dels usuaris: des de dació en pagament fins a refinançament de l'operació passant per múltiples variables adaptades a cada cas concret i cada entitat bancària.

A banda de l'actuació que s'acabi fent, un objectiu important de l'OFIMEH és que l'usuari entengui els pros i contres tant de l'operació escollida com de les descartades, així com assessorar podent oferir als usuaris la confiança que la majoria han perdut en la seva entitat bancària.

L'OFIMEH funciona gràcies a un conveni entre l'Ajuntament de Cardedeu i el Col·legi d'Advocats de Granollers. Per tal d'accedir al servei cal dirigir-se a l'OAC.

Darrera actualització: 10.09.2014 | 08:05