L'Oficina d'Intermediació Hipotecària atén 40 consultes des de la seva creació

Dimarts, 20 de gener de 2015
Des de la seva creació, ara fa dos anys, l'Oficina d'Intermediació Hipotecària de l'Ajuntament de Cardedeu, l'OFIMEH, ha tingut un total de 40 consultes a entitats bancàries. L'OFIMEH ajuda i assessora persones amb problemes pel pagament de la hipoteca i actua d'intermediari amb entitats bancàries, i també atén persones que necessiten informació o fer alguna consulta.

L'entitat bancària de qual s'han rebut més consultes és Catalunya Bac, amb 16 peticions, seguida de BBVA amb 11, Caixa Bank amb 4, Banco Santander amb 3, Bankia amb 2, i amb una petició Banco Popular, Caja Mar i Nova Galicia Banco. Pel que fa al tipus d'assessorament, 13 casos s'han resolt amb orientació, en 12 casos s'ha acceptat una reestructuració, i en un cas s'ha aconseguit la dació en pagament. A més, hi ha 7 casos en negociació i 7 més que l'objecte de l'assessorament no és competència de l'OFIMEH.

Recordem que no és necessari haver rebut una demanda o estar en una situació complicada per tal de rebre assessorament. De fet, si es preveu una situació complicada però aquesta encara no s'ha donat, hi ha més marge de maniobra per tal de realitzar determinades accions i intentar evitar que l'usuari deixi de pagar o rebi una demanda.

Des de l'OFIMEH s'analitza el problema de cada usuari, la fase en què es troba (si ja ha deixat de pagar, o si es preveu que ho faci en breu) i, si cal, s'intenta parlar amb l'oficina bancària corresponent per tal de trobar-hi una sortida. Hi ha varietat de solucions que s'han anat modificant i adaptant a les circumstàncies econòmiques dels usuaris: des de dació en pagament fins a refinançament de l'operació passant per múltiples variables adaptades a cada cas concret i cada entitat bancària.

A banda de l'actuació que s'acabi fent, un objectiu important de l'OFIMEH és que l'usuari entengui els pros i contres tant de l'operació escollida com de les descartades, així com assessorar podent oferir als usuaris la confiança que la majoria han perdut en la seva entitat bancària.

L'OFIMEH funciona gràcies a un conveni entre l'Ajuntament de Cardedeu i el Col·legi d'Advocats de Granollers. Per tal d'accedir al servei cal dirigir-se a l'OAC.


Darrera actualització: 11.02.2015 | 10:33