L'empresa municipal C10 Serveis i Manteniments tanca el primer exercici acomplint els objectius de la gestió directa dels serveis

Dimarts, 10 de juliol de 2018

Els dos serveis que té encomanats han incrementat en qualitat, en control intern i en la millora de les condicions laborals del personal, a més del resultat econòmic positiu.

L'empresa municipal C10 Serveis i Manteniments SL ha superat el primer any de gestió confirmant tots els supòsits favorables a la municipalització. La gestió amb recursos propis dels dos serveis que té encomanats, el de neteja d'edificis municipals i el de gestió del complex esportiu GiM10, ha suposat un important estalvi econòmic i ha permès millorar tant la qualitat dels serveis prestats com les condicions de treball.

La junta general de C10 ha posat de manifest que amb la gestió directa d'aquests dos serveis hi ha un important estalvi econòmic i, al mateix temps, un augment de les hores treballades, un increment de la qualitat del servei, una adequada i justa política laboral, i un estricte control de tots els processos. El resultat de l'exercici 2017 reflecteix un superàvit de 96.611,46€.

En el cas del servei de neteja d'edificis municipals, el resultat anual és de 31.942,44 € amb un increment de 2.500 hores treballades més, a part de l'estalvi inicial de 7.000 euros respecte al topall de despesa de l'anterior concessionària. Pel que fa a la qualitat del servei, la valoració dels responsables d'equipaments és molt satisfactòria, ja que les incidències se solucionen amb un període molt breu de temps, amb una taxa de cobertura de baixes i indisposicions propera al 100% en 24 hores.

L'aposta social de l'empresa fa que s'incideixi especialment en l'organització de les cobertures perquè siguin el menys traumàtiques possibles per les treballadores i sempre són retribuïdes, la qual cosa implica una millora respecte a les concessions privades on se solen imposar tasques addicionals. La prevenció de riscos i la millora de condicions de treball s'ha materialitzat també amb una millora de la qualitat dels productes utilitzats a través d'una continua prospecció de mercat per adquirir productes més ecològics i menys agressius sense haver d'incrementar la despesa.

Quant al servei de gestió del centre esportiu GiM10, s'ha tancat l'exercici amb un resultat de 64.669,02 € i amb una xifra actual de més de 2000 sòcies i socis, una fita que no s'assolia des de finals de 2016. La gestió del GiM10 ha estat condicionada per dos aspectes fonamentals: l'herència de l'anterior concessionària, que havia retallat notablement en neteja i manteniment durant els últims anys, i per les obres de rehabilitació que han mantingut gran part del centre tancat o en obres durant prop de 5 mesos. Tot i això, un cop finalitzades les obres i ampliades les instal·lacions esportives, el GiM10 ha començat una nova etapa amb noves propostes per a les persones abonades i millores de serveis que ha permès recuperar i, fins i tot, ampliar el número de sòcies i socis que tenia l'equipament abans d'assumir-ne la gestió directa.

També ha adquirit molt de pes la gestió del personal, amb una ferma aposta pel seu desenvolupament professional i la seva participació en el creixement de la instal·lació. En paral·lel s'ha elaborat un pla de posada al dia de les millores tècniques pendents a les instal·lacions.

D'altra banda, la gestió directa del GiM10 ha permès la coordinació amb d'altres departaments municipals per posar en marxa, per exemple, que els casals d'estiu municipals gaudeixin de les piscines i de les pistes de pàdel de l'equipament, i l'accés gratuït a la piscina per a col·lectius vulnerables en cas de perill de calor.

En aquesta mateixa línia, a partir d'aquest estiu els serveis culturals també seran de gestió directa. I també s'està treballant per assumir la gestió directa del manteniment de l'enllumenat públic a partir de l'1 de gener de 2019.

Darrera actualització: 31.07.2018 | 10:02