La innovació ha centrat la 8a edició de la Nit de l'Emprenedoria

Dilluns, 23 d’octubre de 2017

Unes 50 persones van participar a la 8a Nit de l'Emprenedoria que es va celebrar divendres 20 d'octubre al Teatre Auditori de Cardedeu i que enguany estava dedicada a "EMPRENDRE AMB EL REPTE DE FER-HO DIFERENT. La innovació neix o es fa?".

La regidora de Desenvolupament Econòmic Local, Núria Hernández, va obrir l'acte fent èmfasi en la necessitat d'innovar no només per ser disruptius en el mercat, sinó com a capacitat d'adaptació. També va ressaltar el paper de les administracions públiques i de serveis d'acompanyament a l'emprenedoria com els oferts pel CSETC, com a eines útils per acompanyar en la consolidació de la innovació en forma de negocis sostenibles.

La taula rodona va comptar amb la participació de:

- Sra. Marta Tomàs Mestres, co-fundadora i CEO de DNA FAMILY BOOK.
- Sr. Jordi Boix Baró, co-fundador i Desenvolupador Senior a PSonríe.
- Sr. Sergi Garcia-Alsina, co-fundador i CEO de Pista Negra Sports.
- Sr. Simó Graells i Castellà, co-fundador i Responsable departament Investigació i Desenvolupament a Sotavia.
- Sr. Marc Guerrero, co-fundador i Responsable de Producte i Marketing a Delectatech.

El torn d'exposicions el va obrir Simó Graells explicant com Sotavia (una solució automatitzada per detectar, geolocalitzar, visualitzar i inventariar els defectes en el paviment d'un territori) va néixer arrel de guanyar un concurs d'innovació promogut per l'Ajuntament de Barcelona. La innovació els ha permès fer el mateix que fa la competència a un preu molt més assequible per a les administracions públiques (el seu públic objectiu).

Jordi Boix, enginyer informàtic i emprenedor en sèrie, va compartir el que entén ell per innovació: detectar a l'entorn oportunitats de millorar i trobar una solució. Psonríe neix d'observar que si bé cada cop hi ha més persones amb dificultats per gestionar el seu estat de tristor, estrès o neguit, entre els i les psicòlogues hi ha més d'un 30% d'atur. Psonríe facilita l'accés a un/a psicòloga les 24 hores del dia, sense cita prèvia i des de poc més de 5 euros. Amb poc més d'un any de vida, ja compta amb una xarxa de 150 psicòlegs i més de 1000 usuaris.

Sergi Garcia-Alsina està portant a terme el resultat del treball de molts anys del seu pare, en Joan Garcia-Alsina, que també va assistir a la 8ª Nit de l'Emprenedoria. Pista Negra Sports comercialitza la primera bota d'esquí còmoda i versàtil que et permet esquiar amb totes les garanties de seguretat i prestacions tècniques, fins i tot, per als i les esquiadores més exigents i que amb un simple mecanisme de desconnexió, es comporta com a calçat de carrer. En aquests moments estan buscant un soci inversor en primera ronda.

La Marta Tomàs, en la quarta intervenció, va compartir el seu projecte DNA FAMILY BOOK on ens ofereixen poder conservar el nostre ADN a efectes de futures anàlisis genètiques per l'estudi de possibles malalties hereditàries o com a record i vincle emocional amb un ésser estimat. Han innovat de moltes maneres: no únicament en el tipus de servei sinó en com han aconseguit fer-ho fàcil ja que podem tramitar la nostra conservació de l'ADN des de casa i des de 150,00 euros.

El cinquè i darrer ponent va ser Marc Guerrero co-fundador de Delectatech: intel·ligència artificial al servei de restaurants i d'estudis de mercats per a proveïdors i promotors del sector de la restauració. Marc va compartir com, al 2012, amb el seu soci Xavier Mayol, van tenir la visió de fusionar big data i intel·ligència artificial al servei del sector restauració i com, en adonar-se que el sector no estava "prou madur" per comprar el que ells estaven oferint, es van dedicar a "buscar diners" per finançar el desenvolupament.

Tots els ponents van estar d'acord en el fet que buscar finançament consumeix molta dedicació en un projecte amb un alt component d'innovació. Aquest finançament no és únicament necessari per desenvolupar el producte/servei sinó per "sostenir" un inevitable primer període de generació de nou mercat. I és que, quan la innovació és disruptiva en producte/servei el mercat potencial consumidor necessita un temps (que moltes vegades no es pot accelerar amb la inversió en comunicació o publicitat) per percebre els beneficis de la seva proposta de valor i per tant, les vendes triguen en arribar més del previst inicialment en el pla de negoci.

El públic assistent, entre els qui hi havia emprenedors i emprenedores, va dialogar constantment amb la taula rodona ja fos per compartir les seves experiències o per traslladar dubtes sobre com els ponents havien pogut salvar certes dificultats.

Amb la frase: "Sol aniràs més de pressa però acompanyat arribaràs més lluny" es va donar per tancat l'acte i es va passar al sopar networking on es va posar de manifest que quan compartim allò que oferim i allò que necessitem, incrementem automàticament la possibilitat de generar sinèrgies i generar innovació.

Darrera actualització: 21.03.2018 | 08:14