Darreres mesures del Pla d'Emergència pel temporal de fred i neu

Dijous, 2 de febrer de 2012

ÚLTIMA HORA

Vista la situació climatològica actual i les previsions per a demà divendres 3 de febrer l'Ajuntament de Cardedeu aconsella que les famílies que puguin mantenir els infants a casa ho facin, sobretot al matí, tot i que hores d'ara no es veu necessari tancar l'accés als centres docents, essent necessari estar atents a les recomanacions que puguin determinar-se amb posterioritat a aquest comunicat.

ACTIVACIÓ DEL PLA MUNICIPAL D’EMERGÈNCIA DE CARDEDEU:

Com a actuacions en previsió del temporal de neu i de fred previst, el dimecres 1 de febrer, a les 13:58 hores es va activar el Pla Municipal d’Emergència de Cardedeu  en fase d'alerta (la qual cosa fou comunicada al CECOPAL) amb les actuacions següents:

• Revisions d'equips, material d’actuació i vehicles dels serveis d’urgència i bàsics (Policia, Brigada i Protecció Civil).
• Revisió de telèfons contactes, documentació i mitjans necessaris per si fos convenient passar a l'activació del Pla. 
• El CECOPAL (Comité de coordinació operativa local) resta establert a les dependències de la Policia Local de Cardedeu de Can Borràs .
• Tots els implicats en el Comité Municipal de l’emergència han estat mobilitzats.
• S'han portat a terme les coordinacions necessàries, especialment entre els serveis de policia, sanitaris, serveis socials i la Brigada municipal.
• S’han portat a terme les previsions d’efectius d’intervenció.

Al matí del dijous 2 de febrer, sobre 9:21 hores es va activar la fase d’emergència del  Pla Municipal d’Emergència de Cardedeu  en fase d'alerta (la qual cosa fou comunicada al CECOPAL) amb les actuacions següents:

• Revisió continua dels serveis de Policia per a detectar vies i zones afectades.
• Coordinació amb els serveis educatius per conèixer decisions preses per cada centre educatiu. Des de l'Ajuntament no s'ha recomanat suspendre l’accés als centres educatius durant el matí i si a la tarda.
• Coordinació amb la Brigada municipal per a començar a llençar sal preventivament en algunes vies. Prioritzar l'accés als serveis bàsics i sanitaris.
• Suspensió d'activitats a l'aire lliure i d’altres, especialment d’infants i gent gran.
• Restricció de la mobilitat per vehicles i persones a llocs amb risc.

A les 18:00 hores es reuneix el Comité Municipal de l’emergència i decideix:

• Publicar un ban d’Alcaldia d’actuació per als veïns de Cardedeu.
• Restar els serveis de policia en permanent coordinació amb els de protecció civil, sanitaris, brigada municipal i la resta de serveis bàsics.
• Preveure els efectius d’intervenció.
• A més de les actuacions necessàries durant l’horari nocturn, intensificar les actuacions a primera hora de demà, escampant sal a les vies més importants i les problemàtiques.

COMITÉ MUNICIPAL DE L’EMERGÈNCIA

Cap municipal de l’emergència: Sra. Alcaldessa (Calamanda Vila i Borralleras).

Director-Coordinador municipal: Inspector en Cap de la Policia de Cardedeu
 
Cap del grup Local d’intervenció:  Regidor de Governació
Sotscap del grup Local d’intervenció:  Cap dels Voluntaris de Protecció Civil de Cardedeu
Cap del grup d’ordre: Inspector en Cap  de la Policia de Cardedeu
Sotscap del grup d’ordre: Sergent de la Policia de Cardedeu
Cap del grup Sanitari: Directora del  Centre d'Atenció Primària (CAP )  Cardedeu
Sotscap del grup sanitari: Tècnica municipal de Salut Pública
Cap del grup logístic: Cap de l'Àrea municipal de Serveis a les persones
Sotscap del grup logístic:  Cap de la Brigada Municipal
Medi Ambient:  Tècnica municipal de Medi Ambient
Comunicació:  Tècnica municipal de Comunicació


Assessorament especial: Regidors de Via Pública i Serveis Socials, Secretari municipal i Cap de l'Àrea Territorial.

 

Darrera actualització: 10.02.2012 | 11:28